הרצוג הביס את יחימוביץ

    דוד קורצווייל 2 Comment on הרצוג הביס את יחימוביץ
    8:29
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המפתיע בבחירות לרבנות, שסוכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם סיום הבחירות המקדימות במפלגת העבודה שם הצביעו 52.73 אחוזים מבעלי זכות הבחירה התברר כי שלי יחימוביץ הודחה בעת שקבלה 41.5% מקולות הבוחרים. המנתח הגדול הוא ח"כ יצחקהרצוג שנבחר לתפקיד יו"ר המפלגה לאחר שזכה ב-58.5 אחוזים מהקולות.

    דקות לאחר נצחונו כתב הרצוג כי שלי יחימוביץ' טלפנה אליו ובירכה אותו על היבחרו לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. "שלי אמרה לי, כי מהיום היא מתגייסת להצלחת המפלגה בראשותי ולהחזרתה לשלטון. הודיתי לה מקרב לה, ואמרתי לה מה שאמרתי בימים האחרונים, כי אני רואה בה שותפה מרכזית וחשובה להצלחתה של המפלגה" אמר הרצוג.

    קוראים תיגר

    בנאום הניצחון שלו אמר בוזי הרצוג כי מפלגת העבודה יוצאת היום לדרך חדשה. אנחנו מתחילים במסע שבסופו נחזור להיות מפלגה גדולה שתקרא תיגר על השלטון במדינת ישראל.

    "גדלתי בתנועת העבודה ואני חבר מפלגה כל חיי. אני מודה ונרגש על הזכות שניתנה לי להוביל את תנועת העבודה. אך יחד עם הזכות הזאת, אני מודע לגודל האחריות. אני ניצב במקום בו עמדו ענקים, אלך בדרכם ולאורם. את המסע הזה לא אעשה לבד. הבחירות האלו היו תעודת כבוד למפלגה, ולתנועה. שמרנו על כבוד הדדי וניהלנו דיון אמיתי על דמותה של המפלגה".

    1450963_649454615097506_226952061_n

    בהמשך אמר כי יוביל את המפלגה בשיתוף פעולה מלא עם 14 חברי הכנסת. הוא הטעים כי אין יותר תומכי שלי ותומכי הרצוג, יש חברי סיעה.

    בסיום דבריו אמר הרצוג: אני קורא לכל חברי המפלגה, מי שהצביע עבור שלי ומי שהצביע עבורי להתלכד יחד. ואני מבטיח לכל אותם צעירים שהצטרפו למפלגה בשנים האחרונות – אני אהיה הקול שלכם, לא אאכזב אתכם.

    נקודות בחיו של הרצוג

    ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, נולד בתל אביב בשנת 1960. אביו, האלוף  חיים הרצוג, לימים נשיאה השישי של מדינת ישראל, כיהן באותה עת כראש אגף המודיעין של צה"ל. בסוף 1978 התגייס לצה"ל ושירת כקצין ביחידה 8200 של חיל המודיעין בתפקידים שונים.

    בשנת 1992 היה מיוזמי הפריימריז במפלגת העבודה ויועץ משפטי של הבחירות. כמו כן, שימש כיועץ ליצחק רביןבמערכת הבחירות. בשנת 1994 נבחר ללשכת מפלגת העבודה. בשנת 1996 שימש כיועץ מיוחד לראש הממשלה שמעון פרס ויו"ר ועדת הבחירות לרשימת העבודה לכנסת. בשנים 1999-2001 כיהן כמזכיר הממשלה בממשלתו של אהוד ברק. בשנת 2002 התמודד ונבחר לרשימת העבודה לכנסת. בעקבות הצטרפות מפלגת העבודה לממשלה טרם ההתנתקות נבחר בוז'י על-ידי מרכז המפלגה לשר הבינוי והשיכון והחל בכהונתו בינואר 2005.
    בשנת 2006 נבחר למקום הראשון בפריימריז לכנסת ובעקבות הבחירות הכלליות, מונה לשר התיירות בממשלתו של אהוד אולמרט. המשך מונה לתפקיד שר הרווחה תפקיד אותו החזיק גם בממשלתו של בנימין נתניהו ממנה פרש בעקבות ה'תרגיל' של אהוד ברק עם סיעת העצמאות. בשנת 2010 התמודד על ראשות מפלגת העבודה והפסיד לשלי יחימוביץ.


    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מפלגת העבודה מתה, ואינה רלוונטית יותר לצערי. אולי בוז'י יצליח ליצור ברית עם החרדים מה שאולי יתן איזו שהיא תקווה למפלגת העבודה

    2. 1

      אבקש לקבל מידע על ח״כ בוג׳י הרצוג בענין שקרה לפני שנים בחו״ל בוודוז או באחת המדינות השכנות שבו נעצר ונפתח נגדו חקירה במשטרה. אודה לכם על תשובתכם.